Sök i biblioteket!
Klicka för större bild

Blogg - Stirling och Falkirk

Fredagmorgon åkte vi från vårt trevliga B&B i Callander, Tulipan Lodge. Vi körde till Crieff som vi tidigare bara åkt igenom. Det ligger väldigt vackert men vi blev inte så imponerade av stan när vi promenerade runt så vi åkte vidare till Stirling där vi snabbt hittade ett trevligt B&B nära centrum. Staden är mysig och vi hade en trevlig eftermiddag/kväll. På lördagmorgon efter en god s.k. continental breakfast så åkte vi till Wallacemonumentet. Det var riktigt intressant och 246 trappsteg upp har man en hisnande utsikt över Stirling med omnejd.

När man har tänkt att göra "typiska turistgrejer" är det smart att vara ute tidigt så slipper man trängas med en massa andra...

Resten av dagen gick vi på stan och promenerade upp till slottet men eftersom vi gick en guidad rundtur där för några år sedan så gick vi inte in den här gången. Riktigt kaffe på Caffè Nero - när regnet vräkte ner - unnade vi oss också. Middag på italiensk restaurang fick avsluta dagen. Idag söndag lämnade vi B&B Neidpath och den mycket trevlige värden och styrde kosan mot Falkirk.

Falkirk Wheel - den uppmärksammade slussen har jag länge velat se och nu var vi där när de öppnade på morgonen. Det är imponerande ingenjörskonst och det var häftigt att se hur båtarna slussades.

Vi gick på stan men insåg att vi inte ville stanna där så efter ett besök i Helix park för att se the Kelpies fortsatte vi vidare till South Queensferry där vi nu tänker stanna till på tisdag. Den här orten kommer att få ett eget blogginlägg - förmodligen imorgon.

Vi har det så bra - men nu går vi in på de sista dagarna av vår fantastiska resa.

(0 kommentarer)

Kommentera

Namn:
e-post:
Spamkontroll: Ange med bokstäver summan av 4+3+2 här.

« Tillbaka

Bloggar jag följer:

- Scottish moments
- Bara brittiskt
- Jonna Jinton

Följ mig gärna på Instagram: fendermorsan